|
Post by Benjamin on Oct 22, 2014 10:38:07 GMT
Hej Jag läste i en Sinkadus för lääänge sedan och i den fanns en artikel om kroppsdelar i Drakar och Demoner. Det fanns ett regelförslag som innebar att det skulle bli lite svårare att "bli av med" kroppsdelar, dvs. de tål lite mer. Systemet var riktigt bra men jag kommer inte ihåg det så min fråga är nu om typ Gustav eller David har den sinkadusen? Jag vill läsa på mer.
|
|
|
Post by TheMightyGustav on Oct 22, 2014 10:38:38 GMT
Vilken slump, jag har just nu hämtat fram alla mina Sinkaduser så de ligger här bredvid mig. Nummer 2 - 37 för att vara exakt. Jag vet dock inte vilken artikel du menar. Det är inte de vanliga Expert-reglerna du menar?
I Ivanhoe finns det ett alternativt stridssystem där man skiljer mellan stickskada, skärskada och krosskada. Men det är inte det du tänker på heller?
Hmmm... ett system där kroppsdelarna skulle tåla lite mer... det måste jag ha förträngt.
Nu ser jag att i Sinkadus 16 s11-12 så finns det ett alternativt skadesystem till Samuraj. Kan det vara det? Nej, det är samma som Ivanhoe-systemet men anpassat till japanska vapen och rustningar...
Sorry, om jag inte får fler ledtrådar så kan jag nog inte hjälpa dig.
|
|
|
Post by Benjamin on Oct 22, 2014 10:39:27 GMT
Artikeln i Sinkadus som jag nämnde nämner ett system där alla varelser har samma antal KP i alla kroppsdelar som de har i totala KP. Det krävs då naturligtvis inte lika många minus för att den skall bli kritiskt skadad men om den tex. skall nå 0 kp innan tex en arm blir avhuggen så innebär det att en RP med 13 kp som i min version av Drakar och demoner bara har 4 kp i armen och vid -4 är den kritiska skadad, alltså vid 8p skada. Men om det nya systemet används så skulle det innebära 13 kp i armen och 13 i skada innan den huggs av.
Som sagt så är det lääänge sedan som jag läste detta.
|
|